30 Eylül 2018 Pazar

Mükemmel şekilli cup Cake (kapkek) nasıl yapılamaz?

         Selamun aleyküm arkadaşlar 
   Hepimiz puf puf kabaran kek, sünger gibi, yumuşak kek severiz değil mi? Çayın, kahvenin, sütün, meyve suyunun ve bilimum içecekle iyi gider kek. Misafir gelince hemen pişirip servis edebileceğimiz kadar da pratik bi tatlıdır. Herkes mükemmel kabarmış şekilli keklerini paylaşır. Bende kek yaptım tadı enfes dokusu yumuşacık oldu ama kapkek formunda değil de yayık formunda oldu. Neden olduğunu da biliyorum. Kek kalıbım müsait değildi, dizdim yuvarlak tepsiye kapkek kağıtlarını, doldurdum içlerini, e haliyle kağıtlar yamuldu, aktı, oldu mu sana tepsi keki. 


Ama tarifimden çok eminim yumuşacık, lezzetli mi lezzetli, sade bile yemeye doyulmayan bi kek tarifim var. Bu benim kendi tarifim deneyerek buldum. Mutlaka denemelisiniz. Şekilsiz oldu dediğime bakmayın müsait ortam bulunca da puf puf kabarır şirin bi kek halini alır. En son artan hamuru bardaklara doldurdum ocakta pişirmek için çok şirin oldular.



 
 MALZEMELER



1 su bardağı şeker 
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilya 
1 paket krem şanti
2,5 su bardağı un

ÜZERİNİ SÜSLEMEK İÇİN
içinizden ne gelirse tabi ama benim kullandıklarım 
Fındıklı çikolatalı draje 
Kuru üzüm 
Fındık
Kuru kayısı 

TARİF
•yumurta ve şekerleri, şekerler eriyene kadar çırpıyoruz 
• sıvı yağ ve süt ekleyip karıştırıyoruz
•un, kabartma tozu, vanilya, toz krem şantiyi ekliyor karıştırıyoruz
•isterseniz tek başına bütün bir kek kalıbına dökün, ister tek tek daha kalın kapkek kalıplarına dökün, ister tepsiye, ister bardağa hiç fark etmez lezzeti müthiş oluyor 
•üzerlerine süslemek için ne isterseniz, ne yakıştırırsanız koyabilirsiniz 
• 190 derece fırında 30 dk kadar üstü kızarana kadar pişirin 

Afiyet olsun inşaallah. 


Bir fincan kek? 😋

Şirin oldular demiştim🤓

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder