26 Ekim 2018 Cuma

Dünyanın en yumuşak keki Şifon kek (bulut kek) tarifi / deco chiffon cakes

 




   Size bu zamana kadar yediğiniz kekleri unutturacak bir tarifle geldim. İnanın bu keki yerken ağzınızda lokma var mı yok mu anlayamıyorsunuz bile. Öyle yumuşak, öyle kabarık ki. Pamuk şeker gibi eriyor ağzınızda. Hani annelerimiz bişeyi anlatamadığında çocuğun olunca anlarsın derlerya buda öyle bişey. Bu keki deneyip tadınca anca ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu aralar taktım renkli hamur işlerine. Basitinden poğaça yerken bile bi eğlence arıyorum renk arıyorum içinde nedense. İçimdeki çocuğun hala yaşıyor olması sevindirici. Hazır bu yumuşak kek tarifini bulmuşken dedim bunu hem gözümüze hem midemize şenlik haline çevirelim. Yine Japonyada denenmiş tabi bu deco Chiffon Cake olarak geçiyor. Daha önce de deco roll cake ve konel Bread denemiştim hatırlarsanız. İnanılmaz keyifli İnsanlar gerçekten bir gün gitmek kurslarına katılmak çok isterim. Neyse gittim manava bi koşu ıspanak aldım. Çok şükür ki kış mevsimindeyiz de her yerde ıspanak bulabiliyoruz. Evde de pancarım vardı koydum ocağa kaynattım. Biraz da kakao olunca oldu bu iş değmeyin keyfime. Başlayalım o zaman şifon kek yapmaya
MALZEMELER
-5 adet yumurta 
-5 kahve fincanı şeker 
-5 kahve fincanı un
-1 kahve fincanı süt yada su
-2 paket kabartma tozu
-2 paket vanilya 
-1 çimdik tuz
-8 damla limon suyu

TARİF
•öncelikle yumurta beyazlarını içine tuz ve limon suyunu ekleyip baya krem şanti kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. 5 6 dakika kadar sürüyor bu işlem.
•daha sonra yumurta sarılarını şekerle beraber krem gibi olana dek çırpıyoruz. Sonra içine süt ekliyor biraz daha çırpıyoruz. 
•un, kabartma tozu ve vanilyayı ince bi elekten geçirerek yumurta sarılarına ekliyoruz 
• krem şanti kıvamına gelen yumurta aklarını diğer karışıma 3 seferde ekliyoruz. 
•hamurdan çok az pembe yanak için çok az göz siyahı ve ağız için azıcıkta Beyaz gözler için kenara ayırıp kalan hamuru ıspanakla karıştırıp yeşil hale getiriyoruz.
•yanak için ayırdığımız hamuru da pancar ile pembeye boyuyoruz.
•son olarak ağız için bol kakao ekliyor ve karıştırıyoruz.
•yeşil hamuru kelepçeli yuvarlak kaba boşaltıyoruz 
•beyaz hamuru içini oyduğumuz 2 adet yumurta içine sıkıyoruz
•pembe ve siyah kek hamurunu ise ince uzun şekilde tepsiye döküyor normal tepsi keki gibi pişiriyoruz. Zaten çok az yer kaplıyor. 
•160 derece fırında 40-45 dk arası pişmeye bırakıyoruz.
•Çıktıktan sonra ise şekil vermek sizin hayal gücünüze bakar ☺️
•biliyorum çok anlaşılır olmuyor fotoğraf olmadan ancak  şifon kek ilk denemem olduğu için yaparken dikkatimi buna verdim ve çekemedim. Tekrar denediğimde video çekeceğim söz 😌 
•afiyet olsun 😋

26 yorum:

  1. görüntü harika, çok severim bu tarz kekleri :)

    YanıtlaSil
  2. Ispanak ve pancarla harika bir kek olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar tatlı görünüyor, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba efenim ben fatofotofan.
    Bloğunuzda enfes tarifler var hemen +g plus ta paylaştım.
    Sevgiler
    .
    Bende beklerim bloğuma
    http://fatofotofan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Harika bir tarif olmuş. Aklıma getirdiniz bugün çocuklara yapayım bu tarifi

    YanıtlaSil
  6. Yapın vallaaa çocuklar baylıyorrr :) teşekkür ederimmm :)

    YanıtlaSil
  7. Tam yemelik.. Şeker mi şeker.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy sizden bunu duymakkkk çok teşekkür ederim 🥰☺️☺️

      Sil
  8. Çok sevimli olmuş elinize emeğinize sağlık❤
    gulayinmutfagindan@blogspot.com Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ispanaklar bu kadar koyu yeşil mi oluyor? Benimkiler çok renksizmiş o zaman...
    Pancarla gerçekten nefis bir kek oluyor.

    YanıtlaSil
  10. Nee şirin bir şeymiş buuu bayıldımm:) Çocuklar çok sever bu keki. Ellerinize sağlık. Denemek lazım. :)

    YanıtlaSil
  11. Güzel ve ilginç bir tarif. Elinize ve emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Çok sevimli ve bir o kadarda ilginç olmuş , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil