3 Ekim 2018 Çarşamba

MİDYE DOLMA TADINDA PİLAV / YALANCI MİDYE DOLMA

YALANCI MİDYE DOLMA 
        Midyeyi yiyebilmiş ama beğenmemiş var mı? Ben bunca sene midye dolma  yememiş olmama rağmen ısrarla yemek istemezdim. Nedense duyduklarım midemi bulandırıyordu. Ama benim aksime eşim bayılır, her gördüğü midyecide 10-15 midye yemeden geçmezdi. Bir gün evde eşimi beklerken elinde midyeyle geldi. Canı çekmiş ve arabayı park edip midyeciye gidecek fırsat olmadığı için paketletip getirmiş. Eşim yerken ısrarlarına dayanamadım ve gözüm kapalı tadına baktım. Aman Allahım bu neee? Çok lezzetliydi. Ve midye öyle bişey ki gerçekten bağımlılık yapıyor. Bir tane yiyip kaçamıyorsun. Çerez gibi pat pat gidiyor. Neyse efendim o günden sonra eşime eşlik ettim. Gördüğümüz midyecide beraber durduk, midye yarışları yaptık vs. Derken bi düşündüm acaba bunu evde nasıl yaparım? Bu lezzeti yakalamam için ne gerekli? Hem yedim hem düşündüm. E enteresan bi lezzette değil yani alışık olduğumuz tadlar. Ben deneye deneye sonunda midye tadında pilav yapmayı başardım. Adınıda yalancı midye dolma koydum yada midye dolma tadında pilav artık ne derseniz. Sizde bir midyesever iseniz ve evinizde bir tencere yapıp bol limonlu midye yemek isterseniz buyrun tarife 

MALZEMELER
1 adet soğan 
2 su bardağı pirinç
2 kutu ton balığı
Tuz
Karabiber
Kimyon
Limon

TARİF
-

- soğanları doğruyor ve yağda ölene kadar kavuruyoruz





-2 kutu ton balığını ekliyoruz



-pirinçleri ekliyoruz, tuzunu da atıp biraz kavuruyoruz yağda 



-son olarak kaynar suyunu ekliyor, baharatları atıyor ve orta ateşte pişmeye bırakıyoruz.



- piştikten sonra ılık bir şekilde tüketiyoruz. 
-bol limon sıkmayı unutmuyoruz 

Bol limonlu ve ılık tükettiğimizde midyeden bir farkı olmadığını göreceksiniz. 
AFİYET OLSUN 


5 yorum:

  1. Evde denenebilir. Oğlum ve ben çok severiz midye dolmayı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisiniz. midye dolmadan farkı olmuyor :)

      Sil
  2. Bunu mutlaka denemeliyim
    Midyeye bayılırım
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bende ilkez denedim bakalım iftarda gorcez

    YanıtlaSil
  4. Yapmayınız efendim, ton balığı ile midye çok farklı lezzetler. Ton balığı midyenin yerini tutabilir mi? Adı üstünde, yalancı. Midye dolmadan farkı yok diyorsanız eğer, damağınıza güvenmeyin derim af buyurunuz lütfen. Tavsiyem şu olur. A sınıfı midye üreten bir çiftliğimiz var. Hiçbir zararlı içermeyen yüzde yüz doğal midye üretiyoruz. Gönül rahatlığıyla dolmanızı, pilavınızı hazırlayıp tüketebilirsiniz. Bakanlık onaylı çiftlik midyesi satın alınız.

    YanıtlaSil