13 Kasım 2018 Salı

ÇİKOLATA PARÇACIKLI NEFİS KURABİYE /chocolate chip cookies

         Benim gibi çikolataya ölecek olanlar burda mı? Çikolata diyince akan sular durur bende. Bütün gün çikolata yesem yine de şikayet etmem. Genel olarak tatlıya karşı zaafım vardır ama çikolatanın yeri bambaşka. Çikolatalı olan herşeyi yiyebilirim e tabi ki bütün tarifleri de çekinmeden denerim. Çünkü içinde çikolata varsa gideri de vardır eminim. Derken ben bir çikolata parçacıklı kurabiye tarifi bulmuşum ki dillere destan. Bayılacaksınız. Nefis. Tarifi damyskitchen adlı bir şeften kopyaladım aslında onun sitesinde görmüş denemiştim ama bayıldım sizinle de paylaşmak istedim. Ben çok küçük değişiklikler yaptım tarifte. Eğer isterseniz damyskitchen tarifini de sayfanın sonuna ekleyeceğim onu deneyebilirsiniz. Kesinlikle denemelisiniz. Benim eşim kuru pasta tarzı yada bol kremalı şeyleri pek sevmez. Haliyle kurabiye de sevmezdi. Ta ki ben bu kurabiyeyi pişirip yedirene kadar. Kurabiye sevmeyen biri bile bayıldıysa, müptelası olduysa size de bi denemek farz oldu, benden söylemesi.
MALZEMELER 
•bir su bardağından biraz eksik şeker 
•2 su bardağından çok az eksik un
•yarım çay kaşığı tuz
•yarım çay kaşığı karbonat 
•120 gram tereyağı
•1 yumurta 
•2 paket kare çikolata ( biri bitter biri sütlü) 

TARİF 
- öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağ ve şekeri kremsi bi kıvam alana kadar karıştırıyoruz( yoğuruyor gibi) 
-daha sonra içine yumurtayı ekliyoruz karıştırıyoruz
-daha sonra ayrı bir kapta un, karbonat ve tuzu karıştırıyoruz. Sonra bu karışımı tereyağlı karışıma ekliyoruz.
-çikolatalarımızı kare kare kesiyoruz



-bir hamur elde ettikten sonra kare kare kestiğimiz çikolataları ekliyoruz ve hamurla karıştırıyoruz.




-yağladığımız yada yağlı kağıt serdiğimiz fırına top şeklinde kurabiyelerimizi diziyoruz




-180 derece fırında sadece 10 dk pişiriyoruz 
- 10 dk sonunda kurabiyeler yumuşak olabilir sakın biraz daha bekleyeyim demeyin bütün kıvamı gidiyor o zaman.
- bu kurabiye kıyır kıyır değil de daha kek kıvamında olacak 
- tekrar ediyorum 10 dk dan fazla pişirmeyiniz. 
-soğuduktan sonra sertleştiğini göreceksiniz zaten
-evde küçük çocuğunuz varsa dışarıdan paketli ürünleri alıp yedirmek yerime bir nebze de olsa içimizi rahatlatan bu tereyağlı kurabiyelerden yapabiliriz. Emin olun çocuklar bayıla bayıla yiyor. 
- afiyet olsun 🍪 🍪🍪🥰🥰














Çocuklar bayılıyor demiştim 🥰

8 yorum:

  1. Harika görünüyor. Bol çikolatalı. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Süper görünüyor ellerinize sağlık
    O yerdeki minnak elleri yerim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 🥰🥰 dimi yaaa tam yemelik:))

      Sil
  3. Merhaba, kurabiyeler harika görünüyor ama ben nasıl yapacağım onu bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ediyorum :) tarife birebir uyarsanız mutlaka başaracaksınız :)

      Sil
  4. Çocuklar bunu gerçekten çok sever. Hem dışarıdan ne olduğu belli olmayan şeyleri yedirmek yerine evde yapmak çok daha sağlıklı. Ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  5. Denedim ve gerçekten mükemmel oldu. Çok pratik üstelik. Çoook sagolun favorilerim arasında artık

    YanıtlaSil