16 Kasım 2018 Cuma

EN KOLAY TİRAMİSU TARİFİ

     



    Tiramisu tarifi her yerde değişiklik gösteriyor. Hiç denemeyen biri tiramisu yapmak istese, internette tonla tarif var. E insanın kafası karışıyor. Kedi dilini kendi yapanlar, kremaya özel peynir koyanlar, granül kahve kullananlar, kakao kullananlar diye uzuyor gidiyor liste. Ben hep kolay Ve lezzetli tarifleri denemeye çalışıyorum. En kolay tatlı tarifleri her zaman baş tacım olur. Çünkü zaman kıymetli. Tiramisuyu da ilk lisede tatmıştım. Listede değişik isimli görünce sipariş etmiş ve o an müptelası olmuştum. Zaten kahveyi de çok sevdiğim için tam damak tadıma göre bi tatlıydı. Neyse dedim ben bu tatlıyı nasıl yapabilirim. Kek var muhallebi var kahve var. Yaptım kafama göre bişeyler ama bi eksiklik var. Kreması olmuyor kek çok ıslak kalıyor vs. Şimdi diyeceksiniz ki internetten baksaydın. O zamanlar nerde böyle herşeyi internetten bulmak araştırmak. Anca ansiklopediler var ondada zaten yemek tarifi yok. Neyse Oktay ustanın kitabı vardı evde karıştırdım biraz ama bulamadım tabi tarifi. Neyse işte  bir şekilde kedi dilini keşfettim. Ben kedi dilini kendim yapmayı hiç denemedim hep hazır aldım ama siz isterseniz bi deneyin evde. Bende deneyip en kısa zamanda sizinle paylaşacağım. Neyse ne diyorduk işte kedi dilini buldum. Tiramisuya peynir katıldığını öğrendim vs derken sonunda doğru lezzeti yakaladım. Hemde sadece maksimum 30 dk da hazır. Buyrun tarife:

MALZEMELER
- 1 su bardağından biraz az toz şeker 
-1 litre süt
-1 su bardağı un
- 1 paket kedi dili bisküvi 
- 1 tatlı kaşığı granül kahve ( kedi dillerini ıslatmak için)
- 1 tatlı kaşığı Türk kahvesi ve kakao karışımı 
- 1 paket labne peynir

TARİF 
- öncelikle muhallebi için un, süt Ve şeker pişirilir. 
- ilk sıcağı çıktıktan sonra içine labne peynir ilave edilir ve karıştırılır, kenarda soğumaya bırakılır.
- 1 paket kedi dilini,1 su bardağı ılık su,1 tatlı kaşığı kahve karışımıyla ıslatıyoruz. Tek tek batırıp çıkarıyor diziyoruz.
- üzerine hazırladığımız muhallebiyi döküyoruz.
-kalan kedi dillerini de yine aynı şekilde ıslatıp diziyoruz
- üzerine tekrar muhallebi döküyoruz.
- üste bir süzgeç yardımı ile türk kahvesi ve kakao karışımını serpiyoruz 
- en az 1 saat dolapta dinlendiriyor Ve afiyetle yiyoruz .
- AFİYET OLSUN :) 








34 yorum:

  1. Elinize sağlık çok güzel görünüyor 😊

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık.. Tramisu seviyorum..

    YanıtlaSil
  3. Ablam çok sık yapar. Severim. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten kolay ve pratikmiş.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  7. Çok sevilen bir tatlı. Elinize sağlık. İbrahim Bey bahsedince gelip okumak istedim. Ben de beklerim. Selamlar 😀🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim çok sevindim tabi ki hemen geliyorum 😌😌

      Sil
  8. Bende ibrahim beyin yazısından geldim ve çok güzel görünüyor gerçkten ellerinize sağlık :) Bu arada hemen takibe alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim çok sevindim :) hemen geliyorum bende :)

      Sil
  9. Ellerinize sağlık. Deneyebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle deneyin. Çok kolay Ve lezzetli 😋 teşekkür ederim :)

      Sil
  10. takip ettim sizide bloguma beklerim :)

    melankolikhavalar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Kesif etkinliginden geldim, takipteyim. Linkim profilimde. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hemen geri dönüş sağlıyorum :)

      Sil
  12. Merhaba blog takip etkinliginden geldim, takipteyim her iki blogumla. Blog linklerim profilimde. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  13. merhaba blog takip etkinliğinden geldim takipteyim bu güzel tariflerinizin :) bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısınız çok teşekkür ederim :) hemen geliyorum :)

      Sil
  14. blog takip etkinliğinden geldim ve bu güzel blogu takibe aldım . bende beklerim ... sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. bayılırıııım yaaaa :)

    YanıtlaSil
  16. hoşgeldiniiizz çok teşekkür ederiimm :) hemen geliyorum :)

    YanıtlaSil
  17. Harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Benim tatlılarla pek işim olmaz ama kek ve bu tarz hafif şeyleri zaman zaman yaparım. Çok kolaymış aslında tiramisu yapmak. Ben çok daha uğraştırır diye düşünüyordum. Bunu da öğrenmiş olduk sizden. Teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil