8 Aralık 2018 Cumartesi

NOHUT SUYU İLE YOĞURT MAYALAMA





    Merhaba arkadaşlar. Ben evlendiğimden beri yoğurdumu evde kendim mayalarım. Hele çocuğum doğduktan sonra belki eve bir yada iki kere hazır yoğurt almışımdır. Başlarda ev yapımı doğal yoğurt beğenmez, annem yapınca burun kıvırırdım. Şimdi burun kıvrılan ben oldum iyi mi. Yoğurdu mayalıyordum mayalamasına ama hep aklımda bir soru vardı. Bu maya nerden geldi ? Haksız mıyım ama. Kendim mayalıyorum tamam ama mayamdan emin değilim. Neyse bir gün annemin komşusu nohutun suyu ile ekşi maya yaptığından bahsetti. Onu dinlerken aklıma nohutla yoğurt mayalanır mı? sorusu takıldı. Açtım baktım internetten gerçekten de varmış nohuttan yoğurt mayalamak. Siz belki biliyorsunuzdur, bunu yeni mi öğrendin derseniz evet vallahi yeni öğrendim mazur görün. Neyse geldim eve koydum nohutlarımı suya, ertesi gün çıkan sarı su ile de kaynattığım sütü mayaladım. Sonuç mu ? Birazdan...




Evet nohut suyumuzu aldık, sütümüzü kaynattık soğuttuk üstte gördüğünüz gibi. Sonra napıyoruz? Valla nohut suyundan 5 yemek kaşığı şu gördüğünüz kavanoza alıyor Ve hafif karıştırıp aynen normal mayalamada olduğu gibi sıcak bir yere bırakıyoruz. 8 saat sonra dolaba kaldırıyor 1 gün sonra tüketiyoruz.
 Nasıl oldu?  Tadı, kıvamı değişikmiydi ?
Kıvam olarak güzel tuttu ancak tadında biraz nohut tadı vardı. Ama yapılan yorumlarda ilk yoğurdun öyle kokabileceği bir kaç mayalanmadan sonra taş gibi lezzetli yoğurt elde edilebileceği söyleniyor. Deneyeceğim sizinle paylaşırım. Ama siz hemen benim gibi kocaman bi kavanozu nohut suyu ile mayalamayın. Küçük bir kapta yada su bardağında mayalayıp sonra bu mayayı sütün kalanını mayalamada kullanın. Kolay gelsin :) 









41 yorum:

  1. Nohut suyu ile yapmadım; yalnız tavsiye çok yerinde. Küçük bir kavanozda yapa yapa maya çoğaltmak en güzeli.
    İadei ziyarete geldim. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya aslında az yapıp çoğaltmak gerekirdi ben ilk defa yaptığım için acemiliğime geldi :)
      Teşekkürler Selamlar :)

      Sil
  2. denedim harika oldu.Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sizin de elinize sağlık :))

      Sil
  3. Ebeden dededen kalma yöntemler daha sağlıklıdır.

    YanıtlaSil
  4. Hep merak ettiğim ama hiç denemediğim bir maya nohut mayası. Ama nohut kokması aklımı kurcaladı.. Zamanla tekrar tekrar mayaladıkça bakalım nasıl olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçiyor kokusu 2. Mayalamada kesinliklee. zaten öyle aşırı bi kokma söz konusu değil, yedik bile o kavonozu öyle söyleyeyimmm:)

      Sil
  5. Faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Bunu gerçekten hiç duymamıştım ben. Ne güzel bilgiler varmış sizde. Kesinlikle bu uygulamayı deneyeceğim. Yoğurt mayalamayı ben çok severim. Sağlıklı ve doğal yoğurt için herkese tavsiye ederim zaten. Nohut suyunu bilmiyordum. Teşekkürler bilgilendirme için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa nohut suyuyla mayalı poğaça, ekmek bile yapılıyormuş bende yeni öğrendim:) kesinlikle deneyin derim sizde :) ben teşekkür ederimmm

      Sil
  7. Ben ilk kez görüyorum nohutla yoğurt mayalamayı ,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Mayalanma için büyük bir boyut bence bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden uygulanan ne varsa yeniden moda oluyor valla bizim atalarımız ne ehil insanlarmış :)

      Sil
  9. Nohutla yoğurt mayalama taktiğini anneanneme ait sanıyordum önceleri :) Mayaladığı yoğurt şahane olurdu. Yalnız kendim yapmayı hiç denemedim. Bir süredir, artık evde doğal yoğurt mayalama sürecine geçmem gerektiğini düşünüyordum, belki de verdiğiniz tarifle bir başlangıç yaparım. Ellerinize sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa kesinlikle denemelisinizz bir an önce harekete geçin bence :)

      Sil
  10. Bu konuda kendi görsellerinizi kullanıp , kendi yorumunuzu kullanıp anlatmak çok keyifli olmuştur , bizler açısındanda bilgili olmuş diyebilirim.

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler güzel paylaşımınız için sizi takipteyim

    YanıtlaSil
  12. Tadı nasıl oldu görünüş güzelde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadının nasıl olduğunu yazımda belirtmiştim Yusuf bey :) teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Çok ilginç gerçekten, maya için yoğurt arama derdinden kurtulunmuş olur. Anneme hemen söyleyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki biliyordur annenizz söyleyin bence hemen :) teşekkür ediyorumm

      Sil
  14. Maya arayıp duruyordum.Bilgi için teşekkür ederim.En kısa sürede deneyeceğim. Bloguma bende beklerim.Takipteyim.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin memnun kalacaksınızz :) teşekkürler 🙏

      Sil
  15. Çok eski bir yöntem hatırlatma herkese faydalı olmuştur. Takipteyim. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  16. gerçekten çok ilginç, hep ilk maya nereden geldi, ilk yoğurt - peynir nasıl üretildi diye merak ederdim.. bunu denemeyi düşünüyorum.. bende peynir tarifi vereyim.. dolmalık biberin çekirdeklerini çıkarıyoruz.. bir bardak sütü tencerede iyice köpük köpük olup taşana kadar kaynatıyoruz.. içine 2 tatlı kaşığı iri kaya tuzu ekleyip tahta kaşıkla karıştırıyoruz.. (metal kaşık değil tahta kaşık olması gerekiyor)..
    sonra o sütü dolmalık biberin için kaynak halde iken doldurup cam kavanozda ağzıma bir bez gererek kapatıyoruz.. kapak kapatılmıyor.. kavanozun ağzı bez ile kapatılıyor. 1.5-2 ay kadar sonra peynirimiz hazır.. yalnız çok tuzlu olacağı için biraz suda bekletmek iyi olacaktır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. bu peynir işi ilgimi çekti. Denemek istiyorum ama anlamadığım şey biberin içine mi sütü dolduruyoruz yoksa çekirdekleri mi sütün içine atıyoruz? Kafamda deli sorular :))

      Sil
    2. çekirdeklerini çıkarıyorz biberin.. içine tuzlu kaynar derece sıcaklıkta sütü koyuyoruz.. çekirdeklerin hiç bi işi yok.. onlar çöpe.. biberin kestiğimiz saplı kısmıda kapak gibi bibere geri koyuyoruz. cam kavanozun içinde 2 ay kadar bekliyor.. t

      Sil
  17. ha bu arada süte kaynadıktan sonra eklemek gerekiyor tuzu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baya bekleme süresi varmış. Ama pek zor gözükmüyor. Enteresan geldi bana bi kaç biber ile deneyeceğim bunuuuuu

      Sil
  18. evet ilk önce 1-2 tane ile deneme yapmak gerek...

    YanıtlaSil
  19. Hiç bildiğim bir konu değil ama bu yazı ile yapabilirim gibi geldi :)

    YanıtlaSil
  20. Yogurt mayalama konusunda cok yararlı ve faydalı bilginiz için teşekkürler

    YanıtlaSil