15 Eylül 2018 Cumartesi

Hayatınızda yapacağını en yumuşak lokum gibi et kavurma/ soft meat cooking

DÜDÜKLÜDE LOKUM GİBİ ET KAVURMA
 7-8 kişilik/ pişirme süresi: 1 saat / hazırlama süresi:30 dk 

      Selamun aleyküm arkadaşlar. Bu benim ilk Blog yazım olacak heyecanlıyım aslında biraz ne olacak nasıl olacak merak ediyorum. Umarım çıktığım bu yolda yüzüm ak başım dik ilerleyebilirim. 
    Tarife başlamadan şunu söyleyeyim lokum gibi et pişirmek bana ilk evlendiğim zamanlar çok zor gelirdi. Hep et pişirmekten kaçtım genelde köfte yaptım en garantisi olduğu için. Ama gel gör ki kaçmak bi fayda vermedi eşim et yemeye bayılır. Üstüne bide oğlum gelince dedim ki ben bu işi çözeceğim🤔 kimine göre çok basit olsa da et pişirmek bir zamanlar benim gerçekten kabusumdu. Bu serüvene ilk olarak kavurma yapmakla başladım ve kendi yaptığım kavurmanın üstüne tanımıyorum yıllardır.  

MALZEMELER 
•1 kg dana kırmızı et(arzuya göre arttırıp azaltabilirsiniz)
•500 gr dana iç yağ(arzuya göre arttırıp azaltabilirsiniz)
•tuz

  TARİF

•Öncelikle iç yağımızı istediğimiz miktarda doğruyor ve tencerenin içine atıyoruz. 
 •Yağlarımız eriyip küçülünce süzgeç yardımıyla tencereden alıyoruz( ben yerken ağza gelen yağdan hoşlanmıyorum o yüzden çıkarıyorum siz Arzu ederseniz kalabilir). 
• Etlerimizi kuşbaşı doğruyor ve erittiğimiz yağın üzerine atıyoruz.
 • bir iki karıştırdıktan sonra düdüklünün kapağını kapatıyoruz.
 • ocağımızın altını en kısık seviyeye getiriyor 1 saat hiç yanına uğramıyoruz. 
 •1 saatin sonunda düdüklümüzü açıyoruz ve tuzumuzu atıp 1-2 dk daha pişiriyoruz. İşte bu kadar lokum gibi et kavurmamız hazır. 





Ben genelde kavurma soğuduktan sonra onu streç filme salam şeklinde sıkıca sarıp bi kısmını dolaba, uzun süre yiyemeyeceğimizi buzluğa kaldırıyorum. Çok pratik oluyor aynı hazır kavurmalar gibi çıkarıp kahvaltıda yiyebiliyoruz.





Afiyet olsun 😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder