13 Ekim 2018 Cumartesi

Neşeli ekmek tarifi / konel bread

         


      Biz ekmek sever bir toplumuz. Ekmek yemeden doymaz karnımız. İstersek bir tencere yemek yiyelim midemizi tatmin edemeyiz. O ekmek illa ki yenecek! Dışarıdan aldığımız ekmeklere sonsuz güveniyor muyuz? Hayır. İçinde katkı maddesi olduğuna inanıyor muyuz? Evet. Vazgeçebiliyor muyuz? Hayır. Napıyoruz? Ekmek tarifi arıyor, öğreniyoruz. Evde kendi ekmeğimizi kendimiz mayalıyoruz. Eğer işin içine biraz renk, biraz neşe katayım derseniz bunun için internette gezinirken gördüğüm konel bread isimli bir sayfadan bahsedeyim. Tam olarak bilmiyorum ama sanırım bu ablamız çocuğu için neşeli ekmek yapmakla başlamış ve sonra bi ün kazanmış. Koreli sanıyorum. Bende görünce çok beğendim ve denemek istedim. Kahvaltı sofralarında hem güvenli hem renkli neşeli ekmeklerimiz oldu. İlk denemem tabi biraz hayaller hayatlar oldu. Ancak ben bu işi sevdim. Ekmek nasıl yapılır diye başladığım serüven konel bread ile devam ediyor. Tamamen doğal renklendiriciler kullandım. Ancak detaylı fotoğraf çekemedim. Acemilik biraz zorladı beni. İnanın tadının normal ekmekten hiç bir farkı yok. Eklediğim doğal renklendiricilerin kokusu, tadı hiç bir şekilde geçmedi ekmeğe. Sizde denemek isterseniz buyrun tarife:

MALZEMELER 
3 su bardağı un 
1,5 yemek kaşığı kuru maya 
1,5 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı şeker 
1 tatlı kaşığı tuz 
1 demek ıspanak 
1 yemek kaşığı kakao 
1 tatlı kaşığı zeytin ezmesi 

TARİF 
•öncelikle yoğurma kabımıza 3 su bardağı unu alıyoruz ortasını açıyoruz 
•ortaya kuru maya ve şekeri ekliyoruz 
•unun kenarlarına da tuzu ekliyoruz 
•daha sonra yavaş yavaş ılık su ekleyip yoğurmaya başlıyoruz 
•hamurumuz katılaştıkça kenarda yarım su bardağı ılık suyumuzdan yavaş yavaş hamur kıvam alana dek ekliyoruz 
•yoğurduğumuz hamuru 3 e bölüyoruz.
•bir kısmına ıspanakları rondodan geçirip kaynattığımız sudan ekliyoruz 
•diğer kısmına kakao ve zeytin ezmesi karışımından ekliyoruz
•sarı olup bişeye benzemeyen ekmeğin sarı kısmı için bol zerdeçal tozunu çok az suda karıştırıp kullanıyoruz 
•renkleri alana kadar ayrı ayrı yoğuruyoruz 
• hepsini ayrı ayrı ağzı kapaklı kaplara koyuyoruz

•yarım saat dinlendikten sonra hamurları tek tek alıp 2 dk kadar yoğuruyoruz 
•panda şekli yapmak için siyah hamuru 5 parçaya bölüyoruz
•diğer sarı ekmek için tarif veremiyorum çünkü şekil zaten olmadı ama zerdeçal kullandığımı bilmeniz yeterli inşaallah tekrar düzgün bir şekilde yapıp ayrıntılı tarif vereceğim. 
•bütün parçaları yuvarlıyoruz solucan şeklinde 
•fotoğrafta göründüğü gibi yerleştiriyoruz
•beyaz hamurdan aralara koyuyoruz ki boşluk kalmasın
•daha sonra yeşil hamurla etrafını sarıp 1 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz 
•mayalandıktan sonra 45 dk 180 derece fırında pişiriyoruz 
•afiyet olsun. 
Başta biraz garip geliyor insana yeşil ekmek yemek ama çocuklar buna bayılıyor inanın pişman olmayacaksınız.

































4 yorum:

  1. Fırınlardan çıkan ekmeklerin içinde neler neler var aslında! O yüzden herkes kendi evinde ekmeğini, yoğurdunu yapmalı bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle. Gerçi satın aldığımız un,yumurta vs ne kadar sağlıklı oda tartışılır...

      Sil
  2. Cok beğendim ,mutlaka yapacagim, bende ekmegimi evde yapiyorum,cekirdekli hashasli deisik tarifler deniyorum,cok lezzetli oluyor,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim kesinlikle deneyin çocuklar bayılıyor özlellikle :)

      Sil